mandag 22. september 2008

Nabo fra... søppeldynga?

Mandager er tidlig-dagen i uka mi. Tidlig forelesning er lik kort natt. Ganske tøft, men hey - hva er livet uten en liten utfordring!
Hadde det bare vært så godt...

Jeg har nemlig en annen(om jeg kan si det) myyyyyye værre utfordring.
Den kommer i form av en av mine naboer. Jeg deler kjøkken med to. Den ene er en himmel å bo med. MEN; vårt problem er hybeltaker nr 3.

Joda, greit nok;

  • Han holder seg på rommet sitt så godt som alltid. (Har ikke jeg noe imot for å si det sånn.) Der sitter han og gjør gud vet hva. Ignorance is bliss.
  • Han sier ikke alltid hei til oss når vi(som de veloppdragne pikene vi er) prøver oss på å si hei. Ikke at vi har så veldig lyst å føre en samtale med ham, men han deler jo tross alt bad og kjøkken med oss. Vi har gitt opp å snakke med ham nå... En dialog skal jo gå begge veiene, men det er jo umulig i denne situasjonen.
  • Han sluttet å tisse på dolokket etter at vi(rettere sagt min uproblematiske nabo) sa at det var ganske uhyggelig.
  • Han kan ikke vaske. Når vi ba ham vaske gulvet måtte vi gå over det etterpå. (Ikke alle skjønner at det ikke blir reint av seg selv.)

Joda, han funker sikkert. Disse ovenstående punktene er i og for seg ikke så grusomme. Ikke hyggelige - men ikke grusomme heller.

Hadde det ikke vært for at han stinker. Man kan jo ikke unngå å møte på fyren innimellom. Mat må han jo lage seg noen ganger om dagen. (På do går han sjelden.) Som f.eks. mandagsmorgener. Uheldigvis har han også tidlig forelesning. Noe som betyr at jeg må være i samme rom som ham når jeg skal smøre meg frokost. (Spiser maten inne på rommet mitt - som logisk er når han okkuperer fellesarealene.)

Okei, jeg kan nok høres litt ut som en person som er overfølsom for lukter. Men det er ikke tilfelle. Litt kan man utstå, men når det ligger tykt i lufta lenge etter at han har forlatt et rom er det noe galt.

Han dusjer bare en gang i uka, tror vi(om det er så ofte...). Han vasker klær yderst sjelden - og går i tillegg med dem en goooood stund.

Idag fikk jeg brekningsfornemmelser når jeg var på badet - fordi han nettopp hadde vært der. Nå lufter jeg på fellesarealene. Men den særegne stanken går ikke så lett bort. Jeg har skrevet luktfjerner(jeg vet vel ikke hva det heter - har aldri luktet så jævli før at jeg har trengt det) på handlelista.

For å komme til en konklusjon; nei, han er ikke fra søppeldynga. Jeg har jobbet ved siden av ei søppeldynge en gang - og jeg skal si deg det - det lukter faktisk ikke så jævlig. Denne her fyren kommer fra et sted utenfor min fatteevne...

Lukta sitter ennå fast i nesa mi... Tror jeg går og sniffer litt skyllemiddel...

6 kommentarer:

jane2u2 sa...

hahahaha, herregud så utrolig morsomt og tragisk å lese:) finnes bra og små luktefjernere du kan lassere litt overalt etter behov som fungerer bra:) herlig sitrus lukt:) men kanskje dere skulle ta en skikkelig snakk med ham? fordele arbeidet, hvis han ikke klarer og ta del av det så er det bare og ta kontakt med hyresverten så kan han fixe det? lykke til (ps: been there, skjønner problemet)

Julie sa...

Hehe. Ja, sånn er livet; morsomt og tragisk på samme tid.
Vi skal nok kontakte husvertebe ja, så kan de hjelpe oss i hvordan vi best skal gå frem i sitasjonen. :P
Takk takk. :)

Kathleen sa...

Uff da! Kanskje han lukter hår som aldri har blitt vaska? En fyr som bor i blokka ved siden av her stinker jææææævlig, og folk flytter seg på bussen hvis han setter seg i nærheten av dem. Også kan man se en svær støvsky rundt hodet hans. Han er litt... ok, ikke R akkurat, men han bodde hos mora si i mange år, nå er ho død og han får ikke plass på psykiatrisk.

Julie sa...

Er fullt mulig det. Alt er mulig med denne karen. Og ikke på en positiv måte.

Lene sa...

Hurra for vår hybelkamerat som forsåvidt vasker. Først do med gulvklut. Deretter vasken og gulvet på do med samme kluten og samme vannet. Deretter dusjen med samme kluten og samme vannet! Gah.... Vi har litt å stri med Julie. Husvert neste. =)

Lene sa...

Tror du det er populært hvis vi henger skoene hans ut av vinduet? Da får vi luftet ut litt og rommet ditt slipper å være under konstant kjemisk/biologisk angrep fra skostativet utenfor... =)